Digiajastu tunnikonspekti eneseanalüüs
Viisin oma tunni läbi 4. novembril. Tunni alguses sai õpilastele räägitud, mida tunnis tegema hakkame ning seejärel asutud tunni teema kallale ehk siis n-kirjatähe õppimise juurde ja sünnipäeva teema lainele. Vaatasime õpilastega http://kirjatehnika.blogspot.com/ lehel olevaid videosid N-, n- tähe kirjapildi kohta. Seejärel harjutasime n-tähe kirjutamist tahvlil ja "võlupliiatsiga". Õpilastele meeldis vaadata arvutist n-tähe kirjutamise õpetust. Olen ka varasemates tundides kasutanud http://kirjatehnika.blogspot.com/ keskkonda ning õpilastele on see alati meeldinud. Kui me asusime Kirjavihiku täitmisele, siis iga õpilane täitis seda omal kiirusel ehk kui üks oli juba lõpetamas, siis üks õpilane oli alles alguses. Pärast n-tähe õppimist moodustasime rühmad kasutades https://www.superteachertools.net/instantclassroom/ keskkonda. Nimetatud keskkonnas rühmade moodustamise idee millegi pärast ei meeldinud õpilastel. Miks? Seda me veel teada ei saanud.
Pärast n-tähe kirjapildi õppimist asusime mindomi.com keskkonna kallale. Kuna ma teadsin, et õpilastel endal e-posti aadresse ei ole, siis ma logisin vahetunnis enda kasutajaga minidomo keskkonda. Kuna minu klassis on vähe õpilasi (klassis on kokku 4 õpilast), siis said õpilased minu kasutaja keskkonnas teha mõistekaarti. Mul oli plaanis luua teises arvutis mindomo keskkond enda vana e-posti kasutaja konto juurde tunnis, kuid kuna teises arvutis kasutajakontot luues läks millegi pärast liiga palju aega, et mindomo keskkond saadaks e-posti parooli siis otsustasin õpilastel ühes arvutis lasta ühiselt koostada mõistekaardi teemal sünnipäev. Tagantjärgi tarkus edaspidiseks, et kui tahad luua ka teise kasutajakonto, siis tee see kõigepealt kodus ära, et tunnis saaks koheselt õigesse veebikeskkonda sisse logida. Mõistekaarti koostades pidid õpilased üksteist juhendama. Näiteks: Mis täht tuleb järgmisena kirjutada? Kas tegemist on nõrga või tugeva tähega? Kas tuleb kirjutada üks a või aa? Ja nii edasi. Mulle jäi mulje, et õpilastele meeldis väga nimetatud keskkonna kasutamine. Tunni lõpus küsisin õpilastelt ka tagasisidet, et mis neile tunnis meeldis ning mis ei meeldinud? Õpilased vastasid, et neile meeldis tunnis mõistekaarti koostada. Kui ma küsisin, et kas nad soovivad ka edaspidi koostada mindomo keskkonnas mõistekaarti oli õpilaste vastus jaatav.
Kokkuvõtteks tund sai edukalt läbi viidud. Valimis vahva mõistekaart. Õpilased tutvusid uute keskkondadega ning õppisid mindomo keskkonda kasutama. Kahjuks kõikide mindomo keskkonna võludega õpilased veel kokku ei puutunud, kuid alguses ei saagi liiga palju neilt nõuda. Lisan postituse lõppu ka pildi loodud mõistekaardist. (Kahjuks ei ole seda mõistekaarti siin ilusti nähta.)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar