Tutvu kõigi viie ISTE õpetaja haridustehnoloogilise pädevuste kirjeldusega. Vali neist välja üks pädevuste blokk, mis Sulle kõige rohkem pakub huvi.
Mulle pakub hetkel kõige rohkem huvi 1. haridustehnoloogiliste pädevuste plokk.
1. Õppija õppimise ja loomingulisuse toetamine ning innustamine. Õpetajad kasutavad oma pedagoogilisi ja aineteadmisi ning tehnoloogiat, et soodustada õpikogemusi, mis arendavad õppijate õpioskusi, loomingulisust ja innovatsiooni nii klassiruumis kui ka virtuaalsetes keskkondades.
a. Soodustavad, toetavad ja kujundavad loomingulist ja innovaatilist mõtlemist ning leidlikkust;
b. Kaasavad õppijaid praktiliste teemade uurimisse ja reaalsete probleemise lahendamisse kasutades digitaalseid vahendeid;
c. Soodustavad koostöövahendite abil õppijate refleksiooni, et avaldada ja avardada õppijate kontseptuaalset arusaamist ja mõtlemist, planeerimist ning loomingulisi protsesse;
d. Kujundavad koostöös ühist teadmusloomet, osaledes õppeprotsessis õppijate, kolleegide ja teistega nii klassiruumis kui ka virtuaalsetes keskkondades.
Loetle klassiruumis kasutatavaid õpitegevusi, mis Sinu tundides haakuvad
valitud pädevuse alla kirjeldatud tegevustega (a,b,c,d)? Milliste
tehniliste vahenditega toetad neid tegevusi? Kogu ideid, milliseid
vahendeid ning kuidas kasutavad teised õpetajad Sinu koolis. Konsulteeri
selleks lähimate kolleegidega ning võimaluse korral ka kooli
haridustehnoloogiga.
Õpitegevused, mida saaks koolis rakendada eelpool väljatoodud pädevuste arendamiseks:
1. Õppija õppimise ja loomingulisuse toetamine ning innustamine.
Õpetajad kasutavad oma pedagoogilisi ja aineteadmisi ning tehnoloogiat,
et soodustada õpikogemusi, mis arendavad õppijate õpioskusi,
loomingulisust ja innovatsiooni nii klassiruumis kui ka virtuaalsetes
keskkondades.
Õppimise toetamine:
Kirjatähtede õppimine - http://kirjatehnika.blogspot.com/
E-kool.
Õpetajate endi loodud blogid / klassi kodulehed / kooli koduleht / facebooki kogukond vms.
Mõistekaardi loomine - http://www.mindomo.com/
Loomingulisuse toetamine:
Kunstiõpetuses: Projektõpe. Internetis saab tutvustada erinevaid võimalusi, mida ühe teema raames annab valmistada.
Matemaatilised huvitavad mängud, arvuta ja värvi lehed, http://miksike.ee/.
Õpetlike videode näitamine, google'st sõnade seletamiseks piltide näitamine.
a) Soodustavad, toetavad ja kujundavad loomingulist ja innovaatilist mõtlemist ning leidlikkust
Pakkuda lastele võimalikult palju loomingulisi ülesandeid, harjutusi ning nuputamise ülesandeid.
Ristsõnade lahendamine/koostamine Internetis.https://hotpot.uvic.ca/ Hotpotatose võimaluste kasutamine.
Helide järgi lindude ja loomade äraarvamine: http://loto.era.ee/linnud/et/ ,
Ka üks väga huvitav keskkond, mida saaks kasutada: http://margeklass1.weebly.com/loodusotildepetus.html
b) Kaasavad õppijaid praktiliste teemade uurimisse ja reaalsete probleemise lahendamisse kasutades digitaalseid vahendeid;
Looduses erinevate organismide ja objektide vaatlustes saab nende objektide ja organismide määramiseks kasutada erinevaid määrajaid (appe).
Esitada õpilastele reaalelus olevaid probleeme näiteks nädalaküsimuste raames. Vastuseid saab edastada õpetajale näiteks e-posti vms vahendi kaudu.
c) Soodustavad koostöövahendite abil õppijate refleksiooni, et
avaldada ja avardada õppijate kontseptuaalset arusaamist ja mõtlemist,
planeerimist ning loomingulisi protsesse;
Lasta õpilastel anda õpetajale toimunud tunnist tagasisidet näiteks http://answergarden.ch/ keskkonda kasutades.
Kasutada koostöö tegemiseks erinevaid keskkondi (Padlet, Mindomo, google.drive., facebook jne).
Tundides saab kasutada ka internetis koostatud küsimustikele / testidele vastamist reflekteerimiseks.
d) Kujundavad koostöös ühist teadmusloomet, osaledes õppeprotsessis
õppijate, kolleegide ja teistega nii klassiruumis kui ka virtuaalsetes
keskkondades.
Kasutavad eelpool nimetatud koostöö keskkondi koostöö tegemiseks. Õpilased kasutavad õpetaja poolt soovitatud keskkondi info otsimiseks. Näiteks http://www.utlib.ee/ andmebaase. Õpetajal tuleb õpilaste tähelepanu juhtida ka autoriõigustele ning allika vanusele.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar